Lang – Lang – Lang - MasterFind | skills. brains. careers.
17115
post-template-default,single,single-post,postid-17115,single-format-standard,bridge-core-1.0.7,cookies-not-set,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-18.2.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Lang – Lang – Lang

Wat maakt een zakelijke relatie succesvol? Elkaar aardig vinden? Een klik hebben? Hetzelfde doel voor ogen hebben? Allemaal belangrijke ingrediënten en voorwaarden voor een vruchtbare

Hetzelfde doel voor ogen hebben is niet genoeg. De werkgever, de kandidaat en de recruiter kunnen als gezamenlijk doel hebben om de kandidaat aan een nieuwe baan te helpen bij de werkgever, slagen in hun opzet en toch niet spreken van een succesvolle samenwerking. Immers als al na drie maanden blijkt dat de kandidaat niet op zijn plek zit bij het bedrijf en werkgever en werknemer samen besluiten om afscheid van elkaar te nemen, dan is bij deze partijen het succesgevoel van de initiële match al snel verdwenen. Want meer nog dan een snelle match, is zowel werkgever als kandidaat op zoek naar een verbintenis voor langere termijn.

Een werkgever neemt niet zomaar een nieuwe medewerker aan. Het begint met de lange termijn bedrijfsdoelstellingen. Om daaraan vorm te geven zijn (onder meer) mensen nodig die hun bijdragen aan deze doelstellingen kunnen leveren en ze zo helpen realiseren. De match die wordt gemaakt is derhalve slechts het begin van het doel dat de werkgever zich heeft gesteld.

Een kandidaat heeft als doel een nieuwe baan te vinden die past In zijn carrière, die hem op termijn verder helpt in zijn ontwikkeling en waarin hij kan groeien, zijn professie kan verbreden of verdiepen. De match tussen hem en zijn nieuwe werkgever is ook hier de eerste stap, een randvoorwaardelijkheid om zijn langere termijn doelstellingen te kunnen verwezenlijken.

Voor een recruiter is de match tussen kandidaat en werkgever vaak het einddoel. De zoektocht naar een kandidaat die past binnen het gestelde profiel heeft als resultaat opgeleverd dat de arbeidsovereenkomst is gesloten tussen werkgever en kandidaat. De opdracht is afgerond, de factuur wordt verstuurd en een volgende opdracht kan worden gestart.


Opdrachtgever – Kandidaat – Recruiter

Lange termijn – Lange termijn – Korte termijn


Een dáár wringt de schoen. Want had de recruiter zich als doel gesteld om de klanttevredenheid, de onderlinge relatie en continuïteit van opdrachten op een hoger niveau te brengen, dan had hij meer gekeken naar de mogelijkheden tussen kandidaat en opdrachtgever op de langere termijn. Dan was hij dieper ingegaan op drijfveren, motieven en intenties van beide partijen en had de garantie af durven geven dat de match goed genoeg zou zijn om ook op langere termijn stand te kunnen houden.

Lange termijn – Lange termijn – Lange termijn.