Events
Inspiratie

Employer Branding, binden en boeien

In oktober 2019 organiseerden wij voor het eerst een ‘MeetUp’, met als onderwerp ‘Employer Branding’.

In de afgelopen jaren heeft MasterFind diverse events georganiseerd. Variërend in omvang, setting en onderwerp. Maar waarom doen we dat eigenlijk? Bij ons staat de mens centraal, we voeren graag een goed gesprek en kiezen voor een gedegen maar vooral ook persoonlijke aanpak. Het zit in ons DNA om mensen te verbinden en kennis te delen!

In oktober organiseerden wij voor het eerst een ‘MeetUp’, met als onderwerp ‘Employer Branding’. We gingen met een klein gezelschap, in informele en vertrouwelijke setting aan tafel. Een gezelschap bestaande uit Recruitment Professionals en HR managers uit verschillende organisaties en branches. Met ieder hun eigen vraagstukken, tips én ervaringen om te delen.

Employer Branding is een groot en veelomvattend thema. Maar wat zijn de kleine dingen die we ‘morgen’ al anders kunnen of willen doen? Eén van de terugkerende onderwerpen daarbij was: Betrek je interne medewerkers! Je eigen mensen zijn je ambassadeurs, zij zijn je spiegel intern, maar ook je verhalenvertellers buiten. Zij kunnen je de input geven voor verbeteringen. Zij zijn de mensen die je moet boeien en laten groeien. Zij zijn de mensen die jouw boodschap als een olievlek kunnen verspreiden.

Met trots kijken wij terug op de eerste MeetUp. De sfeer was top, er was een sterke interactie en veel positieve energie. Iedereen kon zijn of haar verhaal doen en er werd creatief en respectvol met elkaar meegedacht.

Lees ook hoe enkele deelnemers terugkijken hierop:

Rowie van den Bulk, Corporate Recruitment & Employer Brand Specialist, bij AS Watson BV:

“De MeetUp was naar mijn mening erg inspirerend en interessant. Door de kleine setting is er veel interactie en dit zorgt ervoor dat je écht met elkaar in gesprek kunt en inhoudelijk kunt sparren. Je kunt van elkaar leren en elkaar motiveren om het morgen gelijk al beter te doen. Heel tof om de verhalen van collega’s in de markt te horen en je eigen ervaringen te kunnen delen!”

Heel tof om de verhalen van collega’s in de markt te horen en je eigen ervaringen te kunnen delen!
Bas Jansen, Sr. Corporate Recruiter a.i., Engie Services Nederland NV:

“In alle drukte en hectiek op een afdeling recruitment is het waardevol om even stil te staan bij het onderwerp “employer branding”. Met een kleine groep vakgenoten hierover sparren is erg prettig. Als je ervoor zorgt dat je merk goed en positief in de markt staat helpt je dit om de juiste kandidaten aan te trekken en om de reeds aangenomen medewerkers te binden en te blijven boeien. De tips en tricks die wij hierin uitwisselden waren erg waardevol, Masterfind heeft ons op gebied van employer branding meegenomen en nuttige inzichten gegeven waar ik echt iets mee kan.”

Masterfind heeft ons op gebied van employer branding meegenomen en nuttige inzichten gegeven waar ik echt iets mee kan.
Mariëlle Boer, Corporate Recruitment Specialist, bij Boels Rental:

“Als Corporate Recruiter bij Boels Rental kampen wij, net als elke andere organisatie in Nederland, met een aantal problematieken die fijn zijn om met vakgenoten te bespreken. Via Masterfind hebben we deze kans gekregen. Wat was het fijn om te horen dat ook anderen stoeien met bepaalde problematieken. Wat is Employer Branding? Hoe gaan we dit inzetten? Wat doen we nu al? Wat doen we goed en wat kan beter?
Via de bijeenkomst hebben we zowel bepaalde inzichten gekregen alsook tools, tips & trics met elkaar geleerd! Bedankt MasterFind voor deze fijne bijeenkomst.”

Bedankt MasterFind voor deze fijne bijeenkomst.


Onze laatste artikelen

Come on board… We’re expecting you

MasterFind Meet Up, dinsdag 11 februari 2020

De recruitmentafdeling als marketingapparaat

Een goed personeelsplan heeft veel overeenkomsten met een strategisch marketingplan. Door de recruitmentafdeling in te zetten als marketingapparaat, ontstaat er vertrouwdheid en haal je de juiste mensen aan boord.

Come on board… We’re expecting you

MasterFind Meet Up, dinsdag 11 februari 2020

De recruitmentafdeling als marketingapparaat

Een goed personeelsplan heeft veel overeenkomsten met een strategisch marketingplan. Door de recruitmentafdeling in te zetten als marketingapparaat, ontstaat er vertrouwdheid en haal je de juiste mensen aan boord.